|
A 008, Operazione Sterminio (1965)
|
De Britse geheime dienst stuurt agent 606 naar Kaïro waar hij met een Amerikaanse collega een onderzoek moet instellen naar een geheimzinnige uitvinding, de anti-radar. Bij de aankomst op zijn bestemming ontmoet de agent zijn collega A-008, een mooi meisje. Samen ontwijken zij de vele moordpogingen van een bende die door een zekere Kemp wordt geleid. De twee agenten vinden de anti-radar en vernietigen hem. Vervolgens reizen ze naar Zwitserland om de wetenschapper op te sporen die de machine uitvond en die nog de tekeningen heeft. Maar wanneer ze in Zermatt arriveren stellen ze vast dat de bende van Mr. Kemp hen te vlug af is geweest.
|
|
A 077, Sfida ai Killers (1966)
|
De uitvinder van een nieuwe energiebron wordt vermoord en aan geheimagent Bob Fleming is de taak de opzienbarende vinding uit Russische handen te houden.
|
|
À Belles Dents (1966)
|
Een jonge vrouw schopt het van schoonmaakster tot miljonair. Haar weelde eindigt met het afwijzen van de man waarvan ze hield toen ze nog arm was.
|
|
À Boire (2004)
|
Hoog in de Franse Alpen staat een hotel waar de drie hoofdpersonen zich hebben opgesloten. Ines omdat haar man haar heeft verlaten, Pierre-Marie omdat zijn vrouw een radiostilte heeft voorgesteld in hun huwelijk en Seb Abd Al Abbas omdat hij tijdens het skiën zijn arm heeft gebroken. Omdat niemand op hen wacht zoeken ze hun heil in de alcohol.
|
|
À Bout de Souffle (1960)
|
De jonge kruimeldief Michel (Belmondo) probeert op Humphrey Bogart te lijken. Onderweg naar Parijs steelt hij een auto en vermoordt een agent. Eenmaal naar de lichtstad gevlucht, krijgt hij een relatie met de Amerikaanse Patricia. Zij ontpopt zich sneller dan hem lief is als een vreselijke femme fatale. Tussen de twee onstaat een amoureuze verhouding. Ondertussen zit de politie Michel op de hielen. Hij weet dat hij dit niet eeuwig volhoudt, en hij neemt steeds meer risico's…
|
|
A Casa (1997)
|
Een man wandelt door een huis heen dat onmogelijk te situeren valt. De film toont de verschillende en ongewone mensen die ooit in het huis woonden, en de sporen die ze nagelaten hebben. De man komt onder andere een kamer vol met kinderen tegen.
|
|
A Casa de Alice (2007)
|
Alice is al 20 jaar getrouwd met een taxi-chauffeur, werkt in een schoonheidssalon en heeft zonen en een moeder die haar huishouden doet. Haar drie kinderen kijken nauwelijks naar haar om en behandelen oma als oud vuil. Alice's leven in de ultravrouwelijke schoonheidssalon contrasteert zwaar met de testosteronomgeving thuis. Dan krijgt Alice een verhouding met de echtgenoot van één van haar vaste klanten en ontdekt bovendien dat haar echtgenoot met minderjarige meisjes omgaat.
|
|
À Cause d'un Garçon (2002)
|
Vincent, 17 jaar, is een jongen met een dubbelleven. Op school blinkt hij uit in zwemmen en met zijn beste vriend Stéphane en zijn mooie vriendin Noémie kan het leven voor Vincent niet mooier zijn. Niemand weet echter van zijn geheime relatie met een man. Vincent zit nog flink in de kast. Dan komt er echter een nieuwe leerling op school die het leven van Vincent flink door elkaar schudt.
|
|
À Cause, à Cause d'une Femme (1963)
|
Een charmeur verovert moeiteloos de ene na de andere vrouw, maar wekt zo ook wrok op, wat resulteert in een beschuldiging van een misdaad.
Zijn vriendinnen verenigen zich om zijn onschuld te bewijzen.
|
|
À Ce Soir (2004)
|
De film volgt de laatste vier dagen van het leven van een arts gezien door de ogen van Nelly, die behalve zijn vrouw ook zijn verpleegster is.
|
|
A Cena col Vampiro (1988)
|
Jaren nadat een vampier uit zijn graf is opgestaan, is hij een beroemde horrorfilmregisseur geworden. Voor zijn nieuwste film houdt hij audities en vier mensen worden geselecteerd. Zij worden uitgenodigd voor een etentje bij de vampier thuis. Daar onhult de vampier zijn ware bedoeling: zij moeten hem doden, omdat hij genoeg heeft van zijn eeuwige leven.
|
|
À Chacun Son Enfer (1977)
|
Het dochtertje van een bourgeois-gezin is ontvoerd en terwijl de moeder de losprijs wil betalen, heeft de krenterige vader de politie al ingeschakeld. Dat is niet zonder gevolgen..
|
|
A Ciascuno il Suo (1967)
|
Als apotheker Arturo Manno voor de zoveelste keer een anonieme dreigbrief ontvangt, raden zijn vrienden hem aan de zaak niet meer serieus te nemen. Kort daarop wordt Manno door onbekenden doodgeschoten. De vader en twee broers van de knappe Rosina, met wie Manno een buitenechtelijke relatie had, worden verdacht. Professor Paolo Laurana gelooft echter niet dat de drie mannen iets met de zaak te maken hebben en stelt een onderzoek in.
|
|
À Coeur Joie (1967)
|
Een fotomodel moet voor een reportage naar Londen. Daar ontmoet ze toevallig een bekende met wie ze naar Schotland afreist en twee weken een affaire heeft. Daarna keert ze terug naar Parijs waar haar partner ongeduldig wacht.
|
|
À Corps Perdu (1988)
|
Pierre Kurwenal is fotojournalist en maakt een schokkende reportage in Nicaragua. Het pantser van zijn beroepsmatige afstandelijkheid wordt deze keer doorbroken. Terug in Montréal wacht hem een tweede schok. David en Sarah, de man en vrouw met wie hij al tien jaar samenleefde, zijn vertrokken. Op zoek naar het waarom, achtervolgt hij hen met zijn camera.
|
|
À Couteaux Tirés (1964)
|
Een nachtclubeigenaar met een onderwereldverleden associeert zich met gangsters en oud-nazi's om een Duitse schat uit de Tweede Wereldoorlog uit de Middellandse zee op te duiken.
|
|
À Cran (1995)
|
Clara rijdt naar het vliegveld om haar man op te halen. Ze ontdekt dat hij de nacht in het hotel heeft doorgebracht met een andere vrouw. Op de luchthaven vraagt ze een bagagetransporteur wat te gaan drinken. Ze duiken het nachtleven van de Parijse buitenwijken in.
|
|
À Demain (1992)
|
Het vehaal over een 10-jarig jongetje dat in een soort van fantasiewereld leeft (hij is gek op lego en dergelijke), maar telkens als hij gaat slapen heeft hij schrik dat z'n ouders hem gaan verlaten. "Tot morgen?"
Een dag moeten zijn ouders dringend weg en wordt hij alleen achtergelaten.
|
|
À Deux Minutes Près (1989)
|
Tristan en Virginie hebben ieder een slecht huwelijk. Ze ontmoeten elkaar en het is liefde op het eerste gezicht. Maar ze hebben geen rekening gehouden met de beslommeringen van alledag, noch met de reacties van de anderen in hun omgeving.
|
|
À Double Tour (1959)
|
De rust in een doorsnee gezin wordt verstoord door de komst van een cynische vriend (Belmondo)van de dochter van het gezin. Dan wordt de buurvrouw vermoord en valt de verdenking op hem. Maar de dochter weet dat de buurvrouw de geheime minnares van haar vader was.
|
|
A Esli Eto Lyubov? (1961)
|
De romantische vriendschap tussen twee tieners wordt bedorven door achterdocht en roddel van mensen uit hun omgeving. Om aan alle problemen te ontkomen besluit het meisje daarop het stadje te verlaten.
|
|
A Fei Jing Juen (1991)
|
Yuddy (Leslie Cheung) speelt een egoïstische, lanterfanterende playboy die Su Lizhen (Maggie Cheung) slecht behandelt. Op zoek naar liefde en naar zijn moeder komt hij bij toeval een bewonderaar van Su tegen, met wie hij zijn laatste uren zal slijten.
|
|
A for Andromeda (2006)
|
Wetenschappers onderscheppen een signaal vanuit de ruimte dat bijna 3 miljoen jaar geleden verstuurd moet zijn, ergens vanuit de Andromeda nevel. Het bericht bevat een bouwplan voor de ontwikkeling van een computer. Wanneer ze de instructies nauwgezet volgen en de computer weten te bouwen leidt dit tot desastreuze gevolgen. De kracht en het aanpassingsvermogen van deze machine gaan alle menselijke veronderstellingen te boven. Deze machine is zo geavanceerd en ontwikkelt zichzelf verder door het creëren van een biologische robot. De wereld staat aan het begin van een nieuwe fase maar de robot lijkt haar eigen plannen te hebben met het lot van de wereld.
|
|
A Fost Sau n-a Fost? (2006)
|
Roemenië, 22 december 1989. Met het afzetten van dictator Nicolae Ceauşescu heeft de revolutie zijn hoogtepunt bereikt. Het revolutionaire gebeuren speelde zich hoofdzakelijk in Boekarest af. De voornaamste kwestie die aan de orde wordt gesteld in deze film is dan ook of de revolutie voor vooruitgang heeft gezorgd in Boekarest, maar vooral ook in de minder stedelijke gebieden van Roemenië, waar de veranderingen in de top van het land onopgemerkt lijken te zijn gebleven.
|
|
A Fu (2000)
|
Na dertien jaar gevangen gezeten te hebben in Hongkong keert thaibokser Mong Fu terug naar Thailand. Zijn vriendin is in zijn afwezigheid overleden en heeft hem een dochter nagelaten. Zijn dochter Ploy, Fu en Zuster Mioko (verzorgster van weeskinderen) leren elkaar langzaam en met moeite beter kennen. Fu krijgt een relatie met Mioko, maar al gauw wordt de rust verstoord. Iemand uit het thaiboks circuit onthult waarom Fu vastzat in Hongkong, namelijk voor het doden van een thaibokser kampioen buiten de ring. Om zijn eer te herstellen daagt Fu de huidige kampioen uit voor een gevecht.
|
|
A Futura Memoria: Pier Paolo Pasolini (1986)
|
Documentaire over het leven, werk en de dood van Pier Paolo Pasolini (schrijver, dichter, regisseur) - die in 1975 op gewelddadige wijze werd vermoord.
|
|
À Gauche en Sortant de l'Ascenseur (1988)
|
Slapstick comedy die zich afspeelt in een appartementencomplex. Het draait allemaal om deuren die de neiging hebben vanzelf dicht en op slot te vallen, een jaloerse echtgenoot, een kunstenaar die slechts rust wil en een aansteker die op een pistool lijkt. En dan is er nog een echt pistool.
|
|
A Ghentar si Muore Facile (1967)
|
De rebellen van Republiek Ghentar vragen de vermaarde avonturier Jason om een doos documenten uit een vliegtuig te halen dat in zee is neergestort. In werkelijkheid bevat die doos echter diamanten. Wanneer hij ze in handen krijgt, wil Jason die voor zichzelf houden. Het komt hem duur te staan: hij wordt opgesloten in een gevangenis en gemarteld. Hij slaagt erin te ontsnappen, en na een reeks adembenemende en gewelddadige gebeurtenissen verliest hij uiteindelijk de stenen, maar zal dat volstaan om Jason van een nieuw riskant avontuur af te houden?
|
|
A Hierro Muere (1962)
|
Een vroegere zangeres leidt een teruggetrokken bestaan met haar fortuin en Fernando, haar neef, een laag karakter dat zij weigert om meer geld te lenen. Elisa verlaat de gevangenis en begint een nieuw leven als de persoonlijke hulp bij de ouder wordende zangeres. Ze was vroeger verpleegster maar mag dit beroep niet meer uitoefenen. Fernando maakt kennis met Elisa en samen vatten zij het plan op om de eenzame vrouw te vergiftigen en vervolgens haar geld in het buitenland te gebruiken. De alibi's worden goed gepland, maar het is een gezegde: "Wie iemand met het zwaard doodt, zal zelf door het zwaard sterven".
|
|
A Idade Maior (1991)
|
De film handelt over de 22-jarige Alex die terugblikt op de tijd - de titel laat zich vertalen als 'de grote tijd' of de 'belangrijke tijd' - vlak voor de Anjerrevolutie van 1974. Portugal was toen verwikkeld in een nodeloze oorlog in de koloniën Angola en Mozambique. Vaders, zoons en broers moesten het thuisfront verlaten en keerden als gebroken veteranen weerom. Zo ook de vader van Alex.
|
|
À l'Attaque! (2000)
|
Twee scenarioschrijvers werken hard aan een verhaal waarin ze politieke en sociale thema's proberen te verweven in een romantisch verhaal. Het wordt een verhaal over een Italiaanse familie die een garagebedrijf runt in Marseille. Als een klant een wanbetaler blijkt, smeden ze het plan om deze man te gijzelen.
|
|
À l'Intérieur (2007)
|
Een zwangere vrouw en haar vriend raken betrokken bij een auto-ongeluk. Zij overleeft het ongeluk, haar vriend komt om het leven. Niet lang daarna wordt zij gestalkt door een onbekende vrouw, die niet het beste met haar voor heeft.
|
|
À la Belle Étoile (1993)
|
De 17-jarige Thomas is op zoek naar de ware liefde. Vier jonge vrouwen hebben een plaats in zijn hart: Marion, voor wie hij een romantische liefde idealiseert, zijn vriendin Rebecca, Claire, het vriendinnetje van Mathieu en tenslotte Hannah, een Pools meisje die voor koorddanseres leert.
|
|
À la Folie (1994)
|
Alice is een veelbelovende jonge kunstenares in Parijs. Haar vriend Franck, een bokser, is net bij haar ingetrokken op haar appartementje. Dan staat plotseling haar zus Elsa, een verveelde huisvrouw, voor de deur. Ze heeft haar man Thomas, die haar bedroog, verlaten. Elsa trekt in bij Alice en Franck en begint al snel psychologische spelletjes met hen te spelen. Ondanks dat hun leven hierdoor ontwricht wordt, kunnen beide zich er niet toe brengen om Elsa buiten te gooien.
|
|
À la Folie... Pas du Tout (2002)
|
De jonge, oogverblindende studente Angelique is verliefd op een getrouwde chirurg. Ze is ervan overtuigd dat hij ook van haar houdt. Maar waarom komt hij dan niet opdagen als ze een romantisch afspraakje hebben? Waarom accepteert hij haar uitnodiging niet om met haar op vakantie te gaan? Is de dokter wel zo aardig als hij eruit ziet? Of is Angelique soms niet helemaal in orde?
|
|
A la Legión le Gustan las Mujeres... y a las Mujeres, les Gusta la Legión (1976)
|
Tijdens de Spaanse Burgeroorlog voeren vier soldaten van het vreemdelingenlegioen een bijzondere operatie uit. Ze willen zo het leven redden van de verloofde van hun officier.
|
|
À la Petite Semaine (2003)
|
Jacques, een gangster met gentleman allures, is zonet vrijgekomen uit de gevangenis. In zijn stamcafé verwelkomt iedereen hem met open armen, vooral Francis met wie hij steeds goed kon opschieten. Jacques maakt er ook kennis met Didier, een nieuwkomer in het milieu, die ongeduldig wacht tot hij zijn eerste slag kan slaan. Die gelegenheid komt sneller dan verwacht...
|
|
À la Place du Coeur (1998)
|
Komisch sociaal drama over de omstreden relatie tussen de donkere jongen Bébé en het blanke meisje Clémentine in het zonnige Zuid-Frankrijk. Als de jongen ook nog van verkrachting wordt beschuldigd, stelt de moeder van zijn vriendinnetje alles voor hem in het werk om het vermeende slachtoffer te vinden in het door oorlog verscheurde Sarajevo.
|
|
À la Vie, à la Mort! (1995)
|
Het verhaal speelt zich af in Estaque, een voorstadje van Marseille en meer bepaald in en rond het cabaret Le Perroquet Bleu. Het gaat om eenvoudige mensen die lief en leed met elkaar delen. Patrick is een werkloze, zijn vrouw Marie-Sol heeft een onzekere baan en zijn vader, papa Carlosa, is een oude gehandicapte anarchist die meer dronken is dan nuchter. En dan zijn er nog de vele vrienden: Jaco, die ook werkloze is, Josepha, een wat ouder wordende stipteaseuse, José, die zijn auto koestert als zijn enige bezit...
|
|
À la Vitesse d'un Cheval au Galop (1992)
|
Een groep bejaarden uit het bejaardenhuis "Les Eglantines" maakt hun jaarlijkse uitstapje per bus. Als zij onderweg pauzeren, gaat een van hen, een voormalig vrachtwagenchauffeur een ritje maken met de bus en laat de rest achter langs de kant van de weg.
|
|
A Los Que Aman (1998)
|
Ergens in de 18e eeuw wordt "El maestro" naar het huis van een zieke vrouw geroepen. Het gaat om het nichtje van Matilde, de liefde van zijn leven. In flashbacks zien we hoe hij als kind Matilde ontmoette en hun onmogelijke liefde jaren later. Matilde is ongelukkig getrouwd met een fransman, die een affaire heeft met de zwoele Valeria. "El maestro" lijkt de redding voor Matilde te worden maar de ontstane driehoeksverhouding leidt tot een tragische afloop.
|
|
À Ma Sœur! (2001)
|
Anaïs heeft alles van de gekwelde tiener: te dik, te lomp, te lelijk en een mooie 15-jarige zus die alle aandacht van jongens krijgt. Tijdens een vakantie aan zee ziet ze Elena een vriendje krijgen. Het wordt duidelijk dat de meiden verschillende opvattingen hebben over 'de eerste nacht'. Terwijl Elena van liefde droomt beweert Anaïs cru dat het altijd tegenvalt en dat een meisje zich dus net zo goed kan laten ontmaagden door iemand waar ze niet van houdt.
|
|
A Man Betrayed (1941)
|
Advocaat Lynn Hollister heeft genoeg van de corrupte politici en gaat de strijd met ze aan. Hij komt voor een moeilijke beslissing te staan als blijkt dat de vader van zijn vriendin zo fout is als maar kan.
|
|
À Meia-Noite Levarei Sua Alma (1964)
|
José Mojica Marins is Zé do Caixão (Coffin Joe), een duivelse dodengraver die een zoektocht start naar de perfecte vrouw die hem een kind kan baren.
|
|
A Mezzanotte Va la Ronda del Piacere (1975)
|
Een getrouwde bourgeoise is jurylid tijdens het proces tegen een arbeidsvrouw die uit zelfverdediging haar jaloerse echtgenoot heeft gedood en hoort met afgunst van zijn vurige passies die ze in haar eigen huwelijk nooit heeft gehad.
|
|
A Mi Madre le Gustan las Mujeres (2002)
|
Elvira's moeder maakt op haar verjaardag bekend dat ze opnieuw verliefd is. De nieuwe partner is iets jonger dan zijzelf, in Tsjechië geboren, en… het is een vrouw.
Elvira en haar zussen doen hun best om modern en tolerant te reageren maar eigenlijk gaat het hun voorstellingsvermogen te boven. Met name de neurotische Elvira raakt door haar moeder's keuze in een zware identiteitscrisis omtrent haar eigen seksuele voorkeur. Net nu Elvira eindelijk een man ontmoet die wel eens de ware zou kunnen zijn. De zussen vergeten al gauw hun goede voornemens en doen een poging hun moeder van de Tsjechische te scheiden en andersom.
|
|
À Mort l'Arbitre (1984)
|
Maurice, een Franse scheidsrechter met internationale ambities, mag een kwartfinale van de Europacup fluiten. Maar wanneer hij behalve een penalty ook nog eens een rode kaart geeft slaan enkele supporters van de tegenpartij op tilt. Tijdens de tv-interviews na afloop van de wedstrijd bestormen ze de studio en Maurice en zijn vriendin Martine kunnen slechts ternauwernood aan de gewelddadigheden ontsnappen. Daarmee zijn ze echter nog niet van hun belagers af...
|
|
À Nos Amours (1983)
|
De 15-jarige Suzanne (Bonnaire), heeft sexuele relaties met iedereen die haar wil hebben, maar heeft geen enkele affectie voor haar partners. De enige jongen die ze weigert is Luc, die echte gevoelens voor haar heeft. Wanneer haar vader haar moeder verlaat, raakt Suzanne in een depressie en wordt ze een fysiek slactoffer van haar gefrustreerde broer.
|
|
À Nous Deux (1979)
|
Françoise heeft een goedlopend baantje als mannenversierder. Dit doet ze in opdracht van vrouwen die van hun echtgenoot willen scheiden en belastend bewijs nodig hebben. Daarnaast chanteert ze politici die zich geen schandalen kunnen veroorloven. Als de politie haar op de hielen zit schuilt ze bij een professioneel echtpaar dat gezochte misdadigers een schuilplaats biedt.
|
|
À Nous la Liberté (1931)
|
Emile en Louis worden vrienden in de gevangenis en plannen een ontsnapping. Deze ontsnapping wordt maar een half succes, want alleen Emile komt weg. Als jaren later Louis vrij komt, blijkt Emile een succesvol zakenman. Hij biedt Louis een baan aan in zijn fabriek en helpt hem in de liefde. Problemen ontstaan wanneer er meer van hun ex-bajesmaatjes voor de deur staan. Zij chanteren Louis door geld te eisen, anders zullen ze zijn identiteit prijsgeven aan de politie.
|